1 - 20
1. Με τέσσερις ευθείες
Να περάσετε από τα εννέα σημεία με τέσσερις ευθείες γραμμές, χωρίς να σηκώσετε το μολύβι σας από το χαρτί (μονοκονδυλιά).

Οι γραμμές πρέπει να βγουν έξω από το πλαίσιο που ορίζουν τα εννέα σημεία!

2. Αποστολή πολύτιμου αντικειμένου
Θέλετε να ταχυδρομήσετε ένα πολύτιμο αντικείμενο σε έναν φίλο σας, το οποίο κανείς άλλος εκτός από αυτόν δεν πρέπει να το δει. Έχετε βάλει αυτό το αντικείμενο μέσα σε ένα μεταλλικό κουτί που έχει υποδοχές για να περάσετε ένα λουκέτο, ακόμη και δύο, και διαθέτετε μερικά λουκέτα από αυτά που ανοίγουν με κλειδί. Αν, όμως, περάσετε ένα λουκέτο από αυτές τις υποδοχές και το κλείσετε, ο φίλος σας δεν θα μπορεί να ανοίξει το κουτί, αφού δεν θα έχει το κλειδί για αυτό το λουκέτο. Μπορείτε, βεβαίως, να ταχυδρομήσετε το κλειδί ξεχωριστά από το κουτί, κάποια άλλη μέρα, όμως ανησυχείτε μήπως περιέλθει στα χέρια άλλου αντί να το παραλάβει ο φίλος σας. Άραγε, αν στείλετε το κουτί κλεισμένο με ένα από τα λουκέτα σας, υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος, εκτός από την ταχυδρόμηση του κλειδιού, για να μπορέσει τελικά να το ανοίξει ο φίλος σας, χωρίς να παραβιάσει το λουκέτο σας;
Κλείνετε με ένα λουκέτο το κουτί και το στέλνετε στον φίλο σας. Αυτός περνάει ένα δεύτερο λουκέτο από τις υποδοχές του και σας το στέλνει πίσω. Βγάζετε το δικό σας λουκέτο από το κουτί και το ξαναστέλνετε. Ο φίλος σας βγάζει το δικό του λουκέτο και ανοίγει το κουτί.
3. Μια διαφορετική σειρά
Πού βασίζεται η ακόλουθη διάταξη των δέκα ψηφίων;
2, 1, 9, 6, 7, 0, 8, 5, 4, 3
Αυτή η διάταξη των δέκα ψηφίων βασίζεται στην αλφαβητική σειρά των αριθμητικών από το μηδέν έως το εννέα: δύο, ένα, εννέα, έξι, επτά, μηδέν, οκτώ, πέντε, τέσσερα, τρία.
4. Τα χάπια
Ένας ηλικιωμένος έπαιρνε κάθε μέρα δύο ακριβά χάπια διαφορετικού είδους. Ένα πρωί άνοιξε το φιαλίδιο που περιείχε το ένα είδος και έριξε ένα χάπι στην παλάμη του. Μετά, άνοιξε το φιαλίδιο που περιείχε το δεύτερο είδος και, κατά λάθος, έριξε δύο χάπια στην παλάμη του. Στο χέρι του, λοιπόν, είχε τρία χάπια. Δυστυχώς, δεν μπορούσε να τα ξεχωρίσει, ώστε να έπαιρνε ένα από το κάθε είδος, γιατί είχαν ακριβώς το ίδιο σχήμα, μέγεθος και χρώμα. Δεν έπρεπε, βεβαίως, να πάρει δύο χάπια με την ίδια φαρμακευτική ουσία, γιατί αυτό ήταν δυνατόν να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του. Επίσης, δεν ήθελε να τα πετάξει, γιατί ήταν πολύ ακριβά. Τελικά, βρήκε έναν πολύ απλό τρόπο για να πάρει ένα χάπι από το κάθε είδος. Τι ακριβώς έκανε;
Ο ηλικιωμένος έριξε ένα ακόμη χάπι από το πρώτο φιαλίδιο στην παλάμη του, οπότε είχε δύο χάπια από το κάθε είδος. Μετά, τα έκοψε στη μέση και πήρε το μισό από το καθένα. Έτσι, πήρε ένα χάπι από το κάθε είδος. Τα υπόλοιπα μισά χάπια επίσης έκαναν ένα χάπι από το κάθε είδος και τα πήρε την επόμενη μέρα.
5. Πούλια πάνω σε σκακιέρα
Μπορείτε να παίξετε το εξής παιχνίδι με έναν φίλο σας, χρησιμοποιώντας μια σκακιέρα και πούλια: Εσείς και ο συμπαίκτης σας τοποθετείτε εναλλάξ από ένα πούλι κάθε φορά πάνω στη σκακιέρα, σε οποιαδήποτε θέση, όχι απαραίτητα μέσα στα τετράγωνά της. Χάνει όποιος δεν βρίσκει χώρο να τοποθετήσει άλλο πούλι. Δεν πρέπει να τοποθετείτε τα πούλια πάνω σε άλλα. Από τη στιγμή, βεβαίως, που ένα πούλι έχει τοποθετηθεί, δεν επιτρέπεται να μετακινηθεί. Υπάρχει κάποια στρατηγική για να κερδίζετε πάντα σε αυτό το παιχνίδι;
Αν παίζετε πρώτος μπορείτε πάντα να κερδίζετε. Τοποθετείτε το πρώτο πούλι στο κέντρο της σκακιέρας. Έπειτα, κάθε φορά που ο συμπαίκτης σας τοποθετεί ένα πούλι σε κάποια θέση, εσείς τοποθετείτε ένα πούλι στη συμμετρική θέση ως προς το κέντρο της σκακιέρας. Έτσι, αν υπάρχει θέση για τον συμπαίκτη σας, υπάρχει και για σας. Στο τέλος, ο συμπαίκτης σας δεν βρίσκει θέση και χάνει. Στο παρακάτω σχήμα βλέπετε τα τρία πρώτα πούλια μιας παρτίδας. Ο πρώτος τοποθετεί ένα πούλι στο κέντρο, ο συμπαίκτης του τοποθετεί ένα πούλι πάνω αριστερά και ο πρώτος παίκτης τοποθετεί ένα πούλι κάτω δεξιά, ακριβώς στη συμμετρική θέση ως προς το κέντρο της σκακιέρας.

6. Το ένα τέταρτο στο ποτήρι
Ένα ποτήρι σταθερής διατομής (έχει σχήμα κυλινδρικό) είναι εντελώς γεμάτο με νερό. Πώς μπορείτε να κρατήσετε μέσα στο ποτήρι το 1/4 αυτής της ποσότητας και να αδειάσετε το υπόλοιπο, χωρίς να χρησιμοποιήσετε κάποιο όργανο μέτρησης;
Χύνετε σιγά σιγά το νερό έως ότου η επιφάνεια του νερού μέσα στο ποτήρι να βρεθεί από τη μία μεριά στο χείλος του και από την άλλη μεριά στην άκρη Α του πυθμένα του. Τώρα, έχει χυθεί η μισή ποσότητα του νερού (πρώτο σχήμα). Μετά, κρατάτε το ποτήρι όρθιο και σημειώνετε τη στάθμη του νερού με έναν μαρκαδόρο (δεύτερο σχήμα). Τέλος, χύνετε πάλι σιγά σιγά το νερό έως ότου να καταφέρετε η επιφάνεια του νερού να βρίσκεται από τη μια μεριά στη γραμμή που σημειώσατε με το μαρκαδόρο και από την άλλη μεριά στην άκρη Α του πυθμένα. Τότε, η ποσότητα του νερού στο ποτήρι θα είναι το 1/4 της ποσότητας που περιέχει όταν είναι γεμάτο (τρίτο σχήμα).

7. Δύο διαφορετικά χωριά
Ένας ταξιδιώτης ακολουθώντας έναν επαρχιακό δρόμο φτάνει σε ένα σημείο όπου ο δρόμος χωρίζεται στα δύο. Ο ταξιδιώτης γνωρίζει ότι ο ένας δρόμος οδηγεί σε ένα χωριό όπου όλοι λένε πάντα την αλήθεια και ο άλλος οδηγεί σε ένα χωριό όπου όλοι λένε πάντα ψέματα, όμως δεν γνωρίζει ποιος από τους δύο είναι ο δρόμος που οδηγεί στο χωριό της αλήθειας και ποιος είναι αυτός που οδηγεί στο χωριό των ψεμάτων. Για καλή του τύχη, εκεί συναντάει κάποιον που κατοικεί σε ένα από αυτά τα δύο χωριά. Πώς θα βρει σε ποιο από τα δύο χωριά οδηγεί ο κάθε δρόμος κάνοντας μόνο μία ερώτηση σε αυτόν τον χωρικό;
Μία από τις ερωτήσεις που μπορεί να απευθύνει ο ταξιδιώτης στον χωρικό είναι η εξής: «Ποιος δρόμος οδηγεί στο χωριό σου;».
Αν ο χωρικός είναι από το χωριό όπου λένε την αλήθεια, θα του δείξει τον δρόμο που οδηγεί σε αυτό το χωριό. Αν ο χωρικός είναι από το χωριό όπου λένε ψέματα, θα του δείξει τον δρόμο που οδηγεί στο χωριό όπου λένε την αλήθεια, γιατί λέει ψέματα. Ο χωρικός, λοιπόν, θα του δείξει τον δρόμο που οδηγεί στο χωριό όπου λένε την αλήθεια, είτε είναι από αυτό το χωριό είτε είναι από το άλλο, και έτσι ο ταξιδιώτης θα ξέρει πού οδηγεί ο κάθε δρόμος.
8. Με έξι ευθείες
Περάστε από όλους τους κύκλους με έξι ευθείες ξεκινώντας από τον κόκκινο κύκλο και καταλήγοντας στον μπλε κύκλο, χωρίς να σηκώσετε το μολύβι σας από το χαρτί.


9. Ένας ενδιαφέρων πενταψήφιος αριθμός
Υπάρχει ένας πενταψήφιος αριθμός που το πρώτο ψηφίο του είναι ίσο με το πλήθος των ψηφίων 0 που βρίσκονται σε αυτόν τον αριθμό, το δεύτερο ψηφίο του είναι ίσο με το πλήθος των ψηφίων 1 που βρίσκονται σε αυτόν, το τρίτο ψηφίο του είναι ίσο με το πλήθος των ψηφίων 2 του αριθμού και ούτω καθεξής. Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;
Ο αριθμός είναι ο 21200.
10. Το αερόστατο
Ένα αερόστατο υψώθηκε από κάποιο σημείο της επιφάνειας της Γης, ταξίδευσε προς τον βορρά, μετά προς την ανατολή, στη συνέχεια προς τον νότο και έφτασε στο σημείο από το οποίο ξεκίνησε. Πώς είναι δυνατόν;
Και βεβαίως είναι δυνατόν. Το αερόστατο διάνυσε κάποια απόσταση προς τον βορρά, μετά κινήθηκε προς την ανατολή διαγράφοντας μία ή περισσότερες φορές έναν ολόκληρο παράλληλο και, στη συνέχεια, κατευθυνόμενο προς τον νότο επέστρεψε στο σημείο από το οποίο ξεκίνησε (πρώτο σχήμα). Είναι φανερό ότι αυτό γίνεται από οποιοδήποτε σημείο και αν ξεκινήσει κανείς.
Ειδικά, αν το αερόστατο ξεκίνησε από τον Νότιο Πόλο, μπορεί να διάνυσε μόνο ένα τμήμα κάποιου παραλλήλου και όχι έναν ολόκληρο παράλληλο (δεύτερο σχήμα).

11. Ίδιος αριθμός φίλων
Σε ένα οποιοδήποτε σύνολο ανθρώπων, υπάρχουν τουλάχιστον δύο άτομα που έχουν τον ίδιο αριθμό φίλων ανάμεσα στα άτομα αυτού του συνόλου. Μπορείτε να αποδείξετε ότι αυτή η πρόταση είναι αληθής;
Σε ένα σύνολο, για παράδειγμα, δέκα ατόμων, κάθε άτομο μπορεί να έχει από κανέναν φίλο έως εννέα φίλους ανάμεσα στους άλλους αυτού του συνόλου. Έστω ότι ο καθένας έχει διαφορετικό αριθμό φίλων ανάμεσα στους άλλους. Ένας δεν έχει κανέναν φίλο, ένας άλλος έχει έναν φίλο, ένας τρίτος έχει δύο φίλους και ούτω καθεξής έως τον δέκατο, που έχει εννέα φίλους. Αν, όμως, κάποιος δεν είναι φίλος με κανέναν, δεν είναι δυνατόν κάποιος άλλος να είναι φίλος με εννέα άτομα. Άρα, η υπόθεση ότι ο καθένας έχει διαφορετικό αριθμό φίλων οδηγεί σε αντίφαση. Επομένως, τουλάχιστον δύο άτομα έχουν τον ίδιο αριθμό φίλων.
12. Ποτήρια και νομίσματα
Έχετε 10 νομίσματα και 3 χάρτινα ποτήρια μιας χρήσης. Πώς θα κατανείμετε τα 10 νομίσματα στα 3 ποτήρια για να είναι περιττός ο αριθμός των νομισμάτων που θα περιέχει το κάθε ποτήρι; Υπάρχουν δεκαπέντε λύσεις. Πόσες μπορείτε να βρείτε;
Μια λύση είναι να τοποθετήσετε 7 νομίσματα στο ένα ποτήρι, 2 νομίσματα στο δεύτερο και 1 στο τρίτο, αλλά το τρίτο ποτήρι να το τοποθετήσετε μέσα στο δεύτερο. Έτσι, το δεύτερο ποτήρι θα περιέχει 3 νομίσματα.
Οι άλλες δεκατέσσερις λύσεις είναι οι ακόλουθες (οι παρενθέσεις συμβολίζουν τα ποτήρια):
(9), ((1)) (5), (2(3)) (3), (2(5)) (1), (4(5))
(7), ((3)) (3), ((7)) (1), ((9)) (1), (2(7))
(5), ((5)) (3), (6(1)) (1), (8(1))
(5), (4(1)) (3), (4(3)) (1), (6(3))
13. Τα ποτήρια
Μπροστά σας έχετε έξι ποτήρια στη σειρά. Τα πρώτα τρία είναι γεμάτα με νερό και τα επόμενα τρία είναι άδεια. Πώς θα καταφέρετε να εναλλάσσονται γεμάτα ποτήρια με άδεια πιάνοντας μόνο ένα ποτήρι;

Παίρνετε το δεύτερο ποτήρι, αδειάζετε το περιεχόμενό του στο πέμπτο και το βάζετε πάλι στη θέση του.
14. Ένας δύσκολος χωρισμός
Χωρίστε το παρακάτω τετράγωνο σε εννέα μέρη, σε καθένα από τα οποία να υπάρχει ένας κύκλος, σχεδιάζοντας δύο επιπλέον τετράγωνα.


15.Ο χρωματιστός κύβος (Ι)
Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορείτε να βάψετε έναν κύβο αν έχετε στη διάθεσή σας δύο χρώματα και την κάθε έδρα του την βάψετε ολόκληρη με ένα χρώμα;
Μπορείτε να βάψετε τον κύβο με δέκα διαφορετικούς τρόπους:
Όλες τις έδρες με ένα χρώμα (δύο τρόποι).
Μία έδρα με ένα χρώμα και τις άλλες πέντε με το άλλο (δύο τρόποι).
Δύο έδρες που έχουν κοινή ακμή με ένα χρώμα και τις άλλες τέσσερις με το άλλο (δύο τρόποι).
Δύο απέναντι έδρες με ένα χρώμα και τις άλλες τέσσερις με το άλλο (δύο τρόποι).
Τρεις έδρες που έχουν κοινή κορυφή με ένα χρώμα και τις άλλες τρεις με το άλλο (ένας τρόπος).
Τρεις έδρες που δεν έχουν κοινή κορυφή με ένα χρώμα και τις άλλες τρεις με το άλλο (ένας τρόπος).
16. Μια ευνοϊκή κατανομή
Δύο ίδια αδιαφανή κουτιά περιέχουν συνολικά 100 μπίλιες, 50 από τις οποίες είναι κόκκινες και 50 είναι άσπρες. Καλείστε να επιλέξετε ένα από τα δύο κουτιά και να πάρετε από αυτό μία μπίλια χωρίς να δείτε το περιεχόμενό του. Πώς πρέπει να είναι κατανεμημένες οι μπίλιες στα δύο κουτιά, ώστε η πιθανότητα να πάρετε μια άσπρη μπίλια να είναι η μέγιστη δυνατή;
Πρέπει να βρίσκεται μόνο μία άσπρη μπίλια στο ένα κουτί και όλες οι υπόλοιπες στο άλλο.
Αν επιλέξετε το κουτί που βρίσκεται η άσπρη μπίλια, παίρνετε την άσπρη μπίλια. Αν επιλέξετε το άλλο κουτί, η πιθανότητα να πάρετε από αυτό μια άσπρη μπίλια είναι 49/99, περίπου 50%. Συνολικά, η πιθανότητα να πάρετε μια άσπρη μπίλια είναι περίπου 75%.
17. Οι χρωματιστοί σκούφοι (Ι)
Σε ένα τηλεπαιχνίδι, όπου ομάδες παικτών καλούνταν να λύσουν διάφορες σπαζοκεφαλιές, ο παρουσιαστής του παιχνιδιού αρχικά έδειξε σε μια ομάδα τεσσάρων παικτών που συμμετείχαν στο παιχνίδι τρεις κόκκινους σκούφους, δύο κίτρινους και έναν πράσινο και τους είπε ότι θα φορούσε στον καθένα από έναν. Μετά, τους έδεσε τα μάτια, τους φόρεσε από έναν σκούφο και τους τοποθέτησε το έναν πίσω από τον άλλον. Τέλος, τους έλυσε τα μάτια και ρώτησε τον καθένα, αρχίζοντας από τον τελευταίο στη σειρά, να του πει το χρώμα του σκούφου που φορούσε. Οι παίκτες έβλεπαν τους σκούφους αυτών που είχαν μπροστά τους, αλλά δεν υπήρχε κάποιος τρόπος να δουν τον δικό τους. Η ομάδα τους θα κέρδιζε αν τουλάχιστον ένας από όλους απαντούσε σωστά. Όμως, έπρεπε να είναι σίγουροι για την απάντησή τους, γιατί η ομάδα τους θα έχανε αν κάποιος απαντούσε λάθος. Ο τελευταίος στη σειρά είπε ότι δεν ήξερε το χρώμα του σκούφου του, το ίδιο είπαν ο τρίτος και ο δεύτερος, και ο πρώτος το είπε σωστά. Τι χρώμα είχε ο σκούφος που φορούσε και πώς το βρήκε;
Ο τελευταίος στη σειρά παίκτης θα ήξερε το χρώμα του σκούφου που φορούσε μόνο αν έβλεπε μπροστά του δύο κίτρινους σκούφους και έναν πράσινο. Σε αυτή την περίπτωση, θα ήξερε ότι φορούσε κόκκινο. Αφού είπε ότι δεν ήξερε το χρώμα του σκούφου του, τουλάχιστον ο ένας από τους τρεις μπροστινούς του φορούσε κόκκινο σκούφο.
Ο τρίτος στη σειρά, ακούγοντας την απάντηση του τελευταίου, αν έβλεπε ότι κανένας από τους δύο μπροστινούς του δεν φορούσε κόκκινο σκούφο, θα συμπέραινε ότι τον φορούσε αυτός. Αφού είπε ότι δεν ήξερε το χρώμα του σκούφου του, τουλάχιστον ο ένας από τους δύο μπροστινούς του φορούσε κόκκινο σκούφο.
Ο δεύτερος στη σειρά, ακούγοντας τις απαντήσεις των προηγούμενων, αν έβλεπε ότι ο πρώτος δεν φορούσε κόκκινο σκούφο, θα ήξερε ότι τον φορούσε αυτός. Αφού είπε ότι δεν ήξερε το χρώμα του σκούφου του, ο πρώτος φορούσε κόκκινο σκούφο.
Αυτά σκέφτηκε ο πρώτος και είπε ότι φορούσε κόκκινο σκούφο.
18. Κιβώτια σε λάθος θέσεις
Σε μια από τις αποθήκες μιας εταιρείας μεταφορών, βρίσκονται πέντε μεγάλα κιβώτια. Τα κιβώτια είναι τοποθετημένα σε λάθος θέσεις και έχει ανατεθεί σε έναν από τους εργαζόμενους στην εταιρεία να τα τοποθετήσει στις σωστές θέσεις. Δυστυχώς, δεν μπορεί να τα σηκώσει, γιατί είναι πολύ βαριά, ούτε μπορεί να βγάλει προσωρινά κάποιο κιβώτιο έξω από την αποθήκη, γιατί άλλα κιβώτια είναι ήδη τοποθετημένα εκεί. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να εκμεταλλευτεί μια άδεια θέση μέσα στην αποθήκη, η οποία χωράει ακριβώς ένα κιβώτιο. Συγκεκριμένα, μπορεί να σπρώξει ένα κιβώτιο σε αυτή τη θέση και στην αρχική θέση αυτού του κιβωτίου να σπρώξει ένα άλλο. Με τέτοιες διαδοχικές μετακινήσεις, υπολογίζει να τα τοποθετήσει στις σωστές θέσεις. Οι αρχικές θέσεις των κιβωτίων φαίνονται στο πρώτο από τα παρακάτω σχήματα και οι θέσεις όπου πρέπει να τοποθετηθούν φαίνονται στο δεύτερο. Μπορείτε να βρείτε ποια πρέπει να είναι η σειρά των μετακινήσεων για να είναι οι ελάχιστες δυνατές;

Ο ελάχιστος αριθμός μετακινήσεων για να μπουν τα κιβώτια στις σωστές θέσεις είναι δεκατέσσερις. Πρώτα, πρέπει να μετακινηθεί το κιβώτιο με τον αριθμό 3 και, στη συνέχεια, τα κιβώτια με τους αριθμούς 4, 2, 5, 1, 2, 4, 3, 5, 4, 2, 1, 4 και 5.
19. Το αστέρι (Ι)
Το αστέρι που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα σχηματίζεται από πέντε ευθείες που τέμνονται ανά δύο σε δέκα σημεία. Ξεκινήστε από οποιοδήποτε σημείο τομής των ευθειών, ακολουθήστε μια από τις ευθείες που τέμνονται σε αυτό το σημείο και κυκλώστε το δεύτερο σημείο που θα συναντήσετε. Για παράδειγμα, ξεκινήστε από το σημείο Α, προσπεράστε το σημείο Δ και κυκλώστε το σημείο Θ. Μετά, επαναλάβετε το ίδιο πάλι και πάλι, ξεκινώντας κάθε φορά από σημείο το οποίο δεν έχετε κυκλώσει, έως ότου να κυκλώσετε εννέα σημεία. Το πρώτο από τα σημεία που κάθε φορά θα συναντάτε μπορεί είτε να είναι κυκλωμένο είτε να μην είναι. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται.

Αν χρησιμοποιήσετε δύο φορές το ίδιο σημείο ως σημείο εκκίνησης, μετά θα είναι αδύνατον να το κυκλώσετε. Ο μόνος τρόπος για να αποφύγετε κάτι τέτοιο είναι να κυκλώνετε κάθε φορά το σημείο από το οποίο ξεκινήσατε την προηγούμενη φορά. Για παράδειγμα, ξεκινώντας από το σημείο Α, πρέπει να κυκλώσετε τα σημεία με την εξής σειρά:
Α→Θ, Ζ→Α, Κ→Ζ, Δ→Κ, Β→Δ, Η→Β, Ε→Η, Γ→Ε, Ι→Γ
Το πρώτο σημείο από τα παραπάνω ζεύγη είναι το σημείο εκκίνησης και το δεύτερο είναι αυτό που θα κυκλώσετε.
20. Χρυσόψαρα και γυάλες
Σε ένα κατάστημα κατοικίδιων έχουν παραλάβει μερικά χρυσόψαρα και ένας υπάλληλος τα βάζει σε γυάλες γεμάτες με νερό. Όταν βάζει ένα χρυσόψαρο σε κάθε γυάλα, περισσεύει ένα χρυσόψαρο. Όταν βάζει δύο χρυσόψαρα σε κάθε γυάλα, περισσεύει μία γυάλα. Πόσα είναι τα νέα χρυσόψαρα και πόσες είναι οι γυάλες όπου θέλει να τα βάλει ο υπάλληλος;
Όταν βρίσκεται ένα χρυσόψαρο σε κάθε γυάλα, περισσεύει ένα χρυσόψαρο. Επομένως, υπάρχει ένα χρυσόψαρο περισσότερο από τις γυάλες.
Όταν βρίσκονται δύο χρυσόψαρα σε κάθε γυάλα, περισσεύει μία γυάλα.
Συνεπώς, αν ο υπάλληλος αποσύρει αυτή τη γυάλα, θα ισχύουν τα εξής:
α) Τα χρυσόψαρα θα είναι διπλάσια από τις γυάλες.
β) Θα υπάρχουν δύο χρυσόψαρα περισσότερα από τις γυάλες.
Επομένως, οι γυάλες θα είναι δύο και τα χρυσόψαρα τέσσερα.
Άρα, οι γυάλες είναι τρεις και τα χρυσόψαρα τέσσερα.
Last updated