101 - 120

101. Τα έντεκα αστέρια

Χωρίστε το παρακάτω τετράγωνο με τέσσερις ευθείες γραμμές σε έντεκα μέρη, σε καθένα από τα οποία να υπάρχει ένα αστέρι.


102. Περίπλοκες συνδέσεις (ΙΙ)

Το παρακάτω σχήμα παριστάνει μια ηλεκτρονική πλακέτα. Σε αυτή την πλακέτα πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους τα εξής σημεία: το Α με το Α΄, το Β με το Β΄, το Γ με το Γ΄ και το Δ με το Δ΄. Οι αγωγοί σύνδεσης πρέπει να βρίσκονται πάνω στις οριζόντιες και κάθετες γραμμές του πλέγματος, όχι όμως πάνω στα όρια της πλακέτας, και προφανώς δεν πρέπει να διασταυρώνονται. Πώς πρέπει να γίνουν οι συνδέσεις;

103. Η φωτογραφία

Σε ένα καφέ, ένας ηλικιωμένος κοιτούσε μια φωτογραφία. Κάποιος τον ρώτησε ποιος ήταν στη φωτογραφία και ο ηλικιωμένος του απάντησε ως εξής: «Αδελφούς δεν έχω, αλλά ο πατέρας αυτού του άνδρα είναι γιος του πατέρα μου». Ποιος ήταν στη φωτογραφία;


104. Ζημιογόνος δράση (ΙΙ)

Δύο αδέλφια —ο Α και ο Β — έπαιζαν μέσα στο σπίτι τους και κάποιο από αυτά έσπασε ένα βάζο. Όταν η μητέρα τους είδε το σπασμένο βάζο, τα ρώτησε ποιος έκανε τη ζημιά.

Ο Α είπε: «Εγώ το έσπασα».

Ο Β είπε: «Δεν το έσπασα εγώ».

Τουλάχιστον ένα από τα παιδιά είπε ψέματα. Ποιο παιδί έσπασε το βάζο;


105. Τρίγωνα με σπίρτα (ΙΙ)

Σχηματίστε ένα εξάγωνο με τις διαγωνίους του χρησιμοποιώντας δώδεκα σπίρτα, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. Έπειτα, μετακινήστε τέσσερα σπίρτα, έτσι ώστε να σχηματιστούν τρία τρίγωνα χωρίς να περισσεύει κανένα σπίρτο.


106. Τα δοχεία με το μέλι

Τρεις φίλοι μοιράστηκαν είκοσι ένα δοχεία που τους έδωσε ένας γνωστός τους μελισσοκόμος. Επτά δοχεία ήταν γεμάτα με μέλι, επτά ήταν μισογεμάτα και επτά ήταν άδεια. Ο καθένας πήρε όχι μόνο την ίδια ποσότητα μελιού, αλλά και τον ίδιο αριθμό δοχείων, χωρίς να χρειαστεί να μεταφέρουν μέλι από το ένα δοχείο στο άλλο. Κανένας από τους τρεις δεν πήρε παραπάνω από τρία δοχεία με την ίδια περιεχόμενη ποσότητα μελιού. Πόσα γεμάτα, πόσα μισογεμάτα και πόσα άδεια δοχεία πήρε ο καθένας;


107. Και μισό αβγό επιπλέον

Μια χωρική πήγε στην αγορά να πουλήσει αβγά. Στον πρώτο της πελάτη έδωσε τα μισά από τα αβγά που είχε και μισό αβγό επιπλέον και στον δεύτερο τα μισά από τα υπόλοιπα και μισό αβγό επιπλέον. Το ίδιο επανέλαβε στον τρίτο και μετά στον τέταρτο πελάτη της, και δεν της έμεινε κανένα αβγό. Η πανέξυπνη χωρική, παρόλο που πούλησε με τον περίεργο αυτόν τρόπο όλα τα αβγά που είχε, δεν χρειάστηκε να σπάσει ούτε ένα. Πόσα αβγά είχε;


108. Τα τέσσερα νομίσματα

Πώς πρέπει να τοποθετήσετε τέσσερα όμοια νομίσματα για να ακουμπά το καθένα τα άλλα τρία;


109. Πέντε λίτρα νερό

Πώς μπορείτε να μετρήσετε 5 λίτρα νερό χρησιμοποιώντας μόνο ένα δοχείο των 7 λίτρων και ένα δοχείο των 3 λίτρων;


110. Ένας κρίκος την ημέρα

Μια ηλικιωμένη κυρία συμφώνησε να δίνει έναν κρίκο κάθε μέρα από μια χρυσή της αλυσίδα, αντί χρηματικής αμοιβής, σε μια νεαρή η οποία τη βοηθούσε στις δουλειές της. Η αλυσίδα είχε επτά κρίκους, επομένως θα πλήρωνε με αυτόν τον τρόπο επί επτά ημέρες. Η ηλικιωμένη κυρία σκέφτηκε ότι, για να δίνει κάθε μέρα έναν κρίκο στη νεαρή, χρειαζόταν να βγάλει από την αλυσίδα της μόνο έναν κρίκο. Ποιον κρίκο έβγαλε και πώς κατάφερε να δίνει στη νεαρή κάθε μέρα την αμοιβή της;


111. Μακρινή συνάντηση

Δύο φίλοι, ο Ανδρέας και ο Βασίλης, που μένουν στην Αγιά και στη Βρύση αντίστοιχα, ξεκινούν ταυτόχρονα από τα χωριά τους, ο καθένας με το ποδήλατό του, για να πάνε σε ένα άλλο χωριό, στη Γαλήνη. Στο σχήμα φαίνεται ο επαρχιακός δρόμος που περνάει από αυτά τα τρία χωριά. Ο Ανδρέας προχωρεί με ταχύτητα 20 χιλιόμετρα την ώρα και ο Βασίλης μόνο με 12 χιλιόμετρα την ώρα, για να τον προλάβει ο φίλος του. Πόσα χιλιόμετρα θα έχει προχωρήσει ο Βασίλης όταν τον φτάσει ο Ανδρέας; Η απόσταση από την Αγιά έως τη Βρύση είναι 4 χιλιόμετρα.


112. Οι κάλτσες

Σε ένα συρτάρι βρίσκονται δέκα ζευγάρια κάλτσες πέντε διαφορετικών χρωμάτων. Υπάρχουν δύο ζευγάρια από το κάθε χρώμα και το κάθε ζευγάρι είναι διπλωμένο ξεχωριστά. Πώς μπορείτε να πάρετε από αυτό το συρτάρι πέντε ζευγάρια κάλτσες, διαφορετικού χρώματος το καθένα, χωρίς να βλέπετε;


113. Το δώρο (ΙΙΙ)

Σε ένα τηλεπαιχνίδι, όπου οι παίκτες καλούνταν να λύσουν διάφορες σπαζοκεφαλιές, ο παρουσιαστής του παιχνιδιού τοποθέτησε τέσσερα όμοια κλειστά κουτιά μπροστά σε έναν από τους παίκτες που συμμετείχαν στο παιχνίδι, ένα από τα οποία περιείχε κάποιο δώρο. Ο παίκτης, για να πάρει το δώρο, έπρεπε να βρει ποιο κουτί το περιείχε. Σε κάθε κουτί υπήρχε μια επιγραφή. Ο παρουσιαστής πληροφόρησε τον παίκτη ότι μόνο μία επιγραφή ήταν αληθής.

Οι επιγραφές των κουτιών ήταν οι ακόλουθες:

Επιγραφή 1ου κουτιού: Το δώρο είναι στο 2ο κουτί.

Επιγραφή 2ου κουτιού: Το δώρο είναι στο 3ο ή στο 4ο κουτί.

Επιγραφή 3ου κουτιού: Το δώρο είναι στο 1ο κουτί.

Επιγραφή 4ου κουτιού: Το δώρο δεν είναι μέσα εδώ.

Ποιο κουτί περιείχε το δώρο;


114. Οι κλεψύδρες (ΙI)

Έχετε μια κλεψύδρα που μετράει χρόνο 7 λεπτών και μια άλλη που μετράει χρόνο 4 λεπτών. Πώς θα μετρήσετε χρόνο 9 λεπτών χρησιμοποιώντας μόνο αυτές τις δύο κλεψύδρες;


115. Τρίγωνα και τετράγωνα

Σχηματίστε ένα τετράγωνο και τέσσερα ισόπλευρα τρίγωνα με δώδεκα σπίρτα όπως φαίνεται στο σχήμα. Έπειτα, μετακινήστε έξι σπίρτα, έτσι ώστε να σχηματιστούν τρία τετράγωνα και ένα ισόπλευρο τρίγωνο χωρίς να περισσεύει κανένα σπίρτο.


116. Το τραπέζιο

Μπορείτε να χωρίστε το παρακάτω τραπέζιο σε τέσσερα ίσα τμήματα;


117. Ίδιο χρώμα

α) Σε μια γυάλα υπάρχουν κόκκινες και κίτρινες καραμέλες ίδιου μεγέθους. Πόσες καραμέλες χρειάζεται να πάρετε, χωρίς να βλέπετε, ώστε δύο από αυτές να είναι του ίδιου χρώματος;

β) Αν στη γυάλα υπάρχουν καραμέλες με τρία διαφορετικά χρώματα, πόσες χρειάζεται να πάρετε, χωρίς να βλέπετε, ώστε δύο από αυτές να είναι του ίδιου χρώματος;

γ) Αν υπάρχουν πάλι καραμέλες με τρία διαφορετικά χρώματα, πόσες χρειάζεται να πάρετε, πάντα χωρίς να βλέπετε, ώστε τρεις από αυτές να είναι του ίδιου χρώματος;


118. Τετράγωνα μέσα σε τετράγωνο

Είναι εύκολο να χωρίσετε ένα τετράγωνο σε τέσσερα τετράγωνα που έχουν το ίδιο μέγεθος. Πώς, όμως, θα το χωρίσετε σε έξι, επτά ή οκτώ τετράγωνα; Τα τετράγωνα, βεβαίως, δεν θα έχουν το ίδιο μέγεθος σε καμία από αυτές τις τρεις περιπτώσεις.


119. Χωρισμός σε δύο ίσα τμήματα

Χωρίστε τα παρακάτω σχήματα με κάθετες και οριζόντιες γραμμές σε δύο ίσα μέρη.


120. Δύο ζηλιάρηδες άνδρες

Δύο ζευγάρια βρίσκονται στην όχθη ενός ποταμού και σχεδιάζουν να περάσουν στην απέναντι όχθη με μια μικρή βάρκα, που χωράει μόνο δύο άτομα. Ο καθένας, όμως, από τους άνδρες είναι τόσο ζηλιάρης, που δεν θέλει να μπει η γυναίκα του στη βάρκα μαζί με τον άλλον άνδρα ή να βρεθεί μαζί με τον άλλον άνδρα σε μια από τις δύο όχθες αν δεν είναι και ο ίδιος μαζί της. Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μπορούν να περάσουν στην απέναντι όχθη;

Last updated