21 - 40
21. Το φορτηγό
Ένα φορτηγό σφήνωσε καθώς περνούσε κάτω από μια γέφυρα. Ήταν μόλις ένα εκατοστό πιο ψηλό από το μέγιστο ύψος που επιτρεπόταν να έχουν τα οχήματα που περνούσαν κάτω από αυτή τη γέφυρα. Τι έκανε ο οδηγός και μπόρεσε τελικά να περάσει;
Ο οδηγός ξεφούσκωσε τα λάστιχα όσο χρειαζόταν για να χαμηλώσει το φορτηγό κατά ένα εκατοστό.
22. Ο αμπελώνας
Δύο χωρικοί χρειάζονται πέντε μέρες για να τρυγήσουν τα σταφύλια από έναν αμπελώνα. Σε πόσες μέρες θα μαζευτούν τα σταφύλια αν έπειτα από μία μέρα αφότου ξεκινήσουν τη συγκομιδή προστεθούν άλλοι δύο χωρικοί και τρυγούν και οι τέσσερις μαζί; Οι τέσσερις χωρικοί είναι το ίδιο ικανοί και τρυγούν με τον ίδιο ρυθμό.
Αν οι δύο χωρικοί έπειτα από μία μέρα εργασίας συνεχίσουν μόνοι τους, χρειάζονται τέσσερις μέρες επιπλέον για να τρυγήσουν τα σταφύλια. Αν, όμως, προστεθούν άλλοι δύο, τότε και οι τέσσερις μαζί θα χρειαστούν δύο μέρες για να τελειώσουν. Άρα, θα τρυγήσουν τα σταφύλια σε τρεις μέρες.
23. Το ποτάμι
Ένας πατέρας και τα δύο παιδιά του βρίσκονται στην όχθη ενός ποταμού και θέλουν να περάσουν στην απέναντι όχθη. Ο μόνος τρόπος για να περάσουν το ποτάμι είναι με μια μικρή βάρκα, που μπορεί να μεταφέρει μόνο τα δύο παιδιά ή μόνο τον πατέρα. Πώς θα τα καταφέρουν;
Πρώτα, τα δύο παιδιά θα περάσουν στην απέναντι όχθη και το ένα θα επιστρέψει. Στη συνέχεια, ο πατέρας θα περάσει στην απέναντι όχθη. Τέλος, το παιδί που θα βρίσκεται εκεί θα επιστρέψει για να πάρει και το άλλο παιδί και θα περάσουν στην απέναντι όχθη.
24. Το οικόπεδο με τα δέντρα (ΙΙ)
Σε ένα οικόπεδο τετραγωνικού σχήματος, υπάρχει μια δενδρόφυτη περιοχή, η οποία επίσης έχει τετραγωνικό σχήμα. Στο παρακάτω σχέδιο του οικοπέδου, η δενδρόφυτη περιοχή παριστάνεται με το άσπρο τετράγωνο. Ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου επιθυμεί να διατηρηθεί αυτή η περιοχή με τα δέντρα και να κατασκευασθούν στο υπόλοιπο οικόπεδο έξι κατοικίες. Για αυτόν τον λόγο, θέλει να χωριστεί το οικόπεδο, εκτός της δενδρόφυτης περιοχής, σε έξι μέρη ίδιου σχήματος και έκτασης. Πώς μπορεί να γίνει αυτό;


25. Χωρισμός σε τρία ίσα τμήματα (Ι)
Μπορείτε να χωρίσετε το καθένα από τα δύο παρακάτω σχήματα σε τρία ίσα τμήματα;


26. Ανάμεσα στις σελίδες
Γιατί δεν μπορεί κανείς να βάλει τίποτα ανάμεσα στις σελίδες 13 και 14 ενός βιβλίου;
Οι μονές σελίδες ενός βιβλίου είναι οι μπροστινές σελίδες των φύλλων του και οι ζυγές είναι οι πίσω σελίδες τους. Οι σελίδες 13 και 14, λοιπόν, είναι η μπροστινή και η πίσω σελίδα ενός φύλλου. Επομένως, ανάμεσά τους δεν μπορεί να μπει τίποτα.
27. Τα μπαλόνια
Μια μητέρα αγόρασε μπαλόνια για τη μικρή της κόρη. Όλα ήταν κόκκινα εκτός από δύο, όλα ήταν κίτρινα εκτός από δύο και όλα ήταν πράσινα εκτός από δύο. Πόσα μπαλόνια αγόρασε;
Αγόρασε τρία μπαλόνια, ένα κόκκινο, ένα κίτρινο και ένα πράσινο. Έτσι, όλα ήταν κόκκινα εκτός από δύο, όλα ήταν κίτρινα εκτός από δύο και όλα ήταν πράσινα εκτός από δύο.
28. Το γράμμα
Προσθέστε δύο ευθείες γραμμές στο γράμμα Μ για να σχηματίσετε ένα γράμμα διαφορετικού είδους.


29. Ο ελάχιστος αριθμός παιδιών
Σε όλα τα τμήματα όλων των τάξεων ενός σχολείου, κάθε παιδί έχει τουλάχιστον 10 συμμαθητές και 10 συμμαθήτριες. Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός παιδιών που μπορεί να έχει ένα τμήμα σε αυτό το σχολείο;
Αφού κάθε αγόρι έχει τουλάχιστον 10 συμμαθητές, ο ελάχιστος αριθμός αγοριών που μπορεί να έχει ένα τμήμα είναι 11. Ομοίως, αφού κάθε κορίτσι έχει τουλάχιστον 10 συμμαθήτριες, ο ελάχιστος αριθμός κοριτσιών είναι 11. Επομένως, ο ελάχιστος αριθμός παιδιών που μπορεί να έχει ένα τμήμα είναι 22.
30. Επτά νομίσματα, έξι ευθείες
Πώς θα τοποθετήσετε επτά νομίσματα, ώστε να σχηματιστούν έξι ευθείες σειρές με τρία νομίσματα η καθεμία;

31. Βρείτε τον αριθμό
Ποιος είναι ο επόμενος αριθμός στην παρακάτω στήλη των αριθμών;

Ο επόμενος αριθμός είναι το 53.
Τα ψηφία προστίθενται ανά δύο και το άθροισμά τους γράφεται στην αποκάτω σειρά:
6 + 8 = 14 και 3 + 9 = 12 → 14 12
1 + 4 = 5 και 1 + 2 = 3 → 5 3
32. Η προπέλα
Χωρίστε την προπέλα που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα σε τέσσερα ίδια τμήματα τα οποία, αν τα συνδυάσετε κατάλληλα, να σχηματίσουν ένα τετράγωνο.

Χωρίστε την προπέλα όπως φαίνεται στο πρώτο σχήμα και συνδυάστε τα τέσσερα τμήματα όπως φαίνεται στο δεύτερο σχήμα.

33. Τετράγωνα με σπίρτα (ΙΙ)
Τοποθετήστε δέκα σπίρτα όπως φαίνεται στο σχήμα. Έπειτα, λύστε τις εξής δύο σπαζοκεφαλιές:
α) Αφαιρέστε δύο σπίρτα, έτσι ώστε να σχηματιστούν δύο τετράγωνα χωρίς να περισσεύει κανένα σπίρτο.
β) Μετακινήστε δύο σπίρτα, έτσι ώστε να σχηματιστούν πάλι δύο τετράγωνα χωρίς να περισσεύει κανένα σπίρτο. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν το ίδιο μέγεθος.


34. Τρεις ίσες στήλες
Φτιάξτε τρεις στήλες με 11, 7 και 6 νομίσματα αντίστοιχα. Έπειτα, προσπαθήστε να έχουν οι τρεις στήλες τον ίδιο αριθμό νομισμάτων προσθέτοντας κάθε φορά τόσα νομίσματα σε μια στήλη, όσα ακριβώς είναι τα νομίσματα που βρίσκονται ήδη σε αυτήν, και τα οποία πρέπει να τα έχετε πάρει όλα από μία στήλη. Μπορείτε να τα καταφέρετε με τρεις μόνο κινήσεις;
Στον παρακάτω πίνακα αναφέρεται ο αριθμός των νομισμάτων που θα βρίσκονται στην κάθε στήλη έπειτα από την κάθε κίνηση.

35. Τα δύο νομίσματα
Κάποιος κρατάει στο χέρι του δύο νομίσματα που έχουν αξία 6 λεπτά. Το ένα νόμισμα δεν είναι 1 λεπτό. Ποια είναι η αξία του κάθε νομίσματος;
Το νόμισμα που δεν είναι 1 λεπτό είναι 5 λεπτά. Το άλλο νόμισμα είναι 1 λεπτό.
36. Τέσσερα 9 ίσον 100
Χρησιμοποιήστε τέσσερις φορές το ψηφίο 9 και όποια από τα σύμβολα των τεσσάρων πράξεων θέλετε, για να σχηματίσετε μια αριθμητική παράσταση η οποία να είναι ίση με 100.
99 + 9/9 = 100
37. Φιλικές σχέσεις
Σε μια εταιρεία έγινε μια σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν πέντε ανώτεροι υπάλληλοι —ο Α, ο Β, ο Γ, ο Δ και ο Ε. Ο Α είχε φιλικές σχέσεις με έναν από τους άλλους τέσσερις, ο Β είχε φιλικές σχέσεις με δύο, ο Γ είχε με τρεις και ο Δ με όλους τους άλλους. Με πόσους είχε φιλικές σχέσεις ο Ε;
Ο Δ ήταν φίλος με όλους τους άλλους, δηλαδή ήταν φίλος με τον Α, τον Β, τον Γ και τον Ε.
Ο Α ήταν φίλος με έναν, άρα ήταν φίλος μόνο με τον Δ.
Ο Γ ήταν φίλος με τρεις, άρα ήταν φίλος με όλους εκτός από τον Α, δηλαδή ήταν φίλος με τον Β, τον Δ και τον Ε.
Ο Γ και ο Δ είχαν φίλο τον Β, άρα αυτοί ήταν οι δύο φίλοι του Β.
Ο Γ και ο Δ ήταν επίσης οι μόνοι που είχαν φίλο τον Ε. Συνεπώς, ο Ε ήταν φίλος μόνο με αυτούς τους δύο.
38. Το οικόπεδο με τα δέντρα (ΙΙΙ)
Σε ένα οικόπεδο τετραγωνικού σχήματος, υπάρχει μια δενδρόφυτη περιοχή, η οποία επίσης έχει τετραγωνικό σχήμα. Στο παρακάτω σχέδιο του οικοπέδου, η δενδρόφυτη περιοχή παριστάνεται με το άσπρο τετράγωνο. Ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου επιθυμεί να διατηρηθεί αυτή η περιοχή με τα δέντρα και να κατασκευασθούν στο υπόλοιπο οικόπεδο οκτώ κατοικίες. Για αυτόν τον λόγο, θέλει να χωριστεί το οικόπεδο, εκτός της δενδρόφυτης περιοχής, σε οκτώ μέρη ίδιου σχήματος και έκτασης. Πώς μπορεί να γίνει αυτό;


39. Μια κυκλική διάταξη
Σε ένα σχολείο, στο μάθημα της γυμναστικής, τα παιδιά έχουν σχηματίσει έναν τέλειο κύκλο, ισαπέχοντας το ένα από το άλλο. Καθώς ο γυμναστής τα μετράει, βλέπει ότι το 3ο παιδί βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το 16ο. Πόσα είναι τα παιδιά;
Από το 3ο παιδί έως και το 16ο είναι 13 παιδιά. Αυτά είναι τα μισά, άρα όλα είναι 26.
40. Η γέφυρα
Στη μέση μιας γέφυρας υπάρχει ένα φυλάκιο. Ο φύλακας βγαίνει από το φυλάκιο κάθε πέντε λεπτά και αναγκάζει με την απειλή του όπλου του οποιονδήποτε βρίσκεται πάνω στη γέφυρα να γυρίσει πίσω. Κάποιος, για να περάσει τη γέφυρα, χρειάζεται οκτώ λεπτά. Πώς θα καταφέρει να περάσει αυτή τη γέφυρα;
Θα προχωρήσει κανονικά πάνω στη γέφυρα, αλλά πριν βγει ο φύλακας από το φυλάκιο θα αντιστρέψει την πορεία του. Όταν τον δει ο φύλακας, θα τον γυρίσει πίσω, οπότε θα τον στείλει προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Last updated