21 - 40

21. Το φορτηγό

Ένα φορτηγό σφήνωσε καθώς περνούσε κάτω από μια γέφυρα. Ήταν μόλις ένα εκατοστό πιο ψηλό από το μέγιστο ύψος που επιτρεπόταν να έχουν τα οχήματα που περνούσαν κάτω από αυτή τη γέφυρα. Τι έκανε ο οδηγός και μπόρεσε τελικά να περάσει;


22. Ο αμπελώνας

Δύο χωρικοί χρειάζονται πέντε μέρες για να τρυγήσουν τα σταφύλια από έναν αμπελώνα. Σε πόσες μέρες θα μαζευτούν τα σταφύλια αν έπειτα από μία μέρα αφότου ξεκινήσουν τη συγκομιδή προστεθούν άλλοι δύο χωρικοί και τρυγούν και οι τέσσερις μαζί; Οι τέσσερις χωρικοί είναι το ίδιο ικανοί και τρυγούν με τον ίδιο ρυθμό.


23. Το ποτάμι

Ένας πατέρας και τα δύο παιδιά του βρίσκονται στην όχθη ενός ποταμού και θέλουν να περάσουν στην απέναντι όχθη. Ο μόνος τρόπος για να περάσουν το ποτάμι είναι με μια μικρή βάρκα, που μπορεί να μεταφέρει μόνο τα δύο παιδιά ή μόνο τον πατέρα. Πώς θα τα καταφέρουν;


24. Το οικόπεδο με τα δέντρα (ΙΙ)

Σε ένα οικόπεδο τετραγωνικού σχήματος, υπάρχει μια δενδρόφυτη περιοχή, η οποία επίσης έχει τετραγωνικό σχήμα. Στο παρακάτω σχέδιο του οικοπέδου, η δενδρόφυτη περιοχή παριστάνεται με το άσπρο τετράγωνο. Ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου επιθυμεί να διατηρηθεί αυτή η περιοχή με τα δέντρα και να κατασκευασθούν στο υπόλοιπο οικόπεδο έξι κατοικίες. Για αυτόν τον λόγο, θέλει να χωριστεί το οικόπεδο, εκτός της δενδρόφυτης περιοχής, σε έξι μέρη ίδιου σχήματος και έκτασης. Πώς μπορεί να γίνει αυτό;


25. Χωρισμός σε τρία ίσα τμήματα (Ι)

Μπορείτε να χωρίσετε το καθένα από τα δύο παρακάτω σχήματα σε τρία ίσα τμήματα;


26. Ανάμεσα στις σελίδες

Γιατί δεν μπορεί κανείς να βάλει τίποτα ανάμεσα στις σελίδες 13 και 14 ενός βιβλίου;


27. Τα μπαλόνια

Μια μητέρα αγόρασε μπαλόνια για τη μικρή της κόρη. Όλα ήταν κόκκινα εκτός από δύο, όλα ήταν κίτρινα εκτός από δύο και όλα ήταν πράσινα εκτός από δύο. Πόσα μπαλόνια αγόρασε;


28. Το γράμμα

Προσθέστε δύο ευθείες γραμμές στο γράμμα Μ για να σχηματίσετε ένα γράμμα διαφορετικού είδους.


29. Ο ελάχιστος αριθμός παιδιών

Σε όλα τα τμήματα όλων των τάξεων ενός σχολείου, κάθε παιδί έχει τουλάχιστον 10 συμμαθητές και 10 συμμαθήτριες. Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός παιδιών που μπορεί να έχει ένα τμήμα σε αυτό το σχολείο;


30. Επτά νομίσματα, έξι ευθείες

Πώς θα τοποθετήσετε επτά νομίσματα, ώστε να σχηματιστούν έξι ευθείες σειρές με τρία νομίσματα η καθεμία;


31. Βρείτε τον αριθμό

Ποιος είναι ο επόμενος αριθμός στην παρακάτω στήλη των αριθμών;


32. Η προπέλα

Χωρίστε την προπέλα που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα σε τέσσερα ίδια τμήματα τα οποία, αν τα συνδυάσετε κατάλληλα, να σχηματίσουν ένα τετράγωνο.


33. Τετράγωνα με σπίρτα (ΙΙ)

Τοποθετήστε δέκα σπίρτα όπως φαίνεται στο σχήμα. Έπειτα, λύστε τις εξής δύο σπαζοκεφαλιές:

α) Αφαιρέστε δύο σπίρτα, έτσι ώστε να σχηματιστούν δύο τετράγωνα χωρίς να περισσεύει κανένα σπίρτο.

β) Μετακινήστε δύο σπίρτα, έτσι ώστε να σχηματιστούν πάλι δύο τετράγωνα χωρίς να περισσεύει κανένα σπίρτο. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν το ίδιο μέγεθος.


34. Τρεις ίσες στήλες

Φτιάξτε τρεις στήλες με 11, 7 και 6 νομίσματα αντίστοιχα. Έπειτα, προσπαθήστε να έχουν οι τρεις στήλες τον ίδιο αριθμό νομισμάτων προσθέτοντας κάθε φορά τόσα νομίσματα σε μια στήλη, όσα ακριβώς είναι τα νομίσματα που βρίσκονται ήδη σε αυτήν, και τα οποία πρέπει να τα έχετε πάρει όλα από μία στήλη. Μπορείτε να τα καταφέρετε με τρεις μόνο κινήσεις;


35. Τα δύο νομίσματα

Κάποιος κρατάει στο χέρι του δύο νομίσματα που έχουν αξία 6 λεπτά. Το ένα νόμισμα δεν είναι 1 λεπτό. Ποια είναι η αξία του κάθε νομίσματος;


36. Τέσσερα 9 ίσον 100

Χρησιμοποιήστε τέσσερις φορές το ψηφίο 9 και όποια από τα σύμβολα των τεσσάρων πράξεων θέλετε, για να σχηματίσετε μια αριθμητική παράσταση η οποία να είναι ίση με 100.


37. Φιλικές σχέσεις

Σε μια εταιρεία έγινε μια σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν πέντε ανώτεροι υπάλληλοι —ο Α, ο Β, ο Γ, ο Δ και ο Ε. Ο Α είχε φιλικές σχέσεις με έναν από τους άλλους τέσσερις, ο Β είχε φιλικές σχέσεις με δύο, ο Γ είχε με τρεις και ο Δ με όλους τους άλλους. Με πόσους είχε φιλικές σχέσεις ο Ε;


38. Το οικόπεδο με τα δέντρα (ΙΙΙ)

Σε ένα οικόπεδο τετραγωνικού σχήματος, υπάρχει μια δενδρόφυτη περιοχή, η οποία επίσης έχει τετραγωνικό σχήμα. Στο παρακάτω σχέδιο του οικοπέδου, η δενδρόφυτη περιοχή παριστάνεται με το άσπρο τετράγωνο. Ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου επιθυμεί να διατηρηθεί αυτή η περιοχή με τα δέντρα και να κατασκευασθούν στο υπόλοιπο οικόπεδο οκτώ κατοικίες. Για αυτόν τον λόγο, θέλει να χωριστεί το οικόπεδο, εκτός της δενδρόφυτης περιοχής, σε οκτώ μέρη ίδιου σχήματος και έκτασης. Πώς μπορεί να γίνει αυτό;


39. Μια κυκλική διάταξη

Σε ένα σχολείο, στο μάθημα της γυμναστικής, τα παιδιά έχουν σχηματίσει έναν τέλειο κύκλο, ισαπέχοντας το ένα από το άλλο. Καθώς ο γυμναστής τα μετράει, βλέπει ότι το 3ο παιδί βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το 16ο. Πόσα είναι τα παιδιά;


40. Η γέφυρα

Στη μέση μιας γέφυρας υπάρχει ένα φυλάκιο. Ο φύλακας βγαίνει από το φυλάκιο κάθε πέντε λεπτά και αναγκάζει με την απειλή του όπλου του οποιονδήποτε βρίσκεται πάνω στη γέφυρα να γυρίσει πίσω. Κάποιος, για να περάσει τη γέφυρα, χρειάζεται οκτώ λεπτά. Πώς θα καταφέρει να περάσει αυτή τη γέφυρα;

Last updated